02 mai 2007

Kom mai du skjønne milde...

Man har fått med seg at det var et aldeles fantastisk vær her i fylket denne helga. Sjøl var man et annet sted i landet der det var betydelig kaldere... Så da jeg ankom fylket i går kveld kom jeg fra 8 til 14 grader. Hm... Ikke tvil i min sjel om hvor jeg ville bo da jeg så Slottsfjellet i det fjerne mens Lars Bremnes sang om Tønsberg på bilstereoen. Og DET været da!
Jada, man skal finne fram sykkelen sin. Det er bare det at det står en hagebenk i vegen inne i boden. En hagebenk som jeg ikke klarer å bære ned på terrassen aleine. Så jeg venter på noen, en eller annen, som kan hjelpe til.

Ja, mai er her. Og gresset gror. Og plantene i beda gror. Jeg burde absolutt klippe grasset mitt. Før helga var jeg supergartner og fikk klippet rosene mine, planta noen nye stauder og rydda litt i beda mine. Det var deilig! Jeg ser at det kommer en for meg ukjent rose midt i det ene bedet mitt. Det blir jo spennende... Husker at jeg planta en "Karen Blixen" og en "New Dawn" i fjor. Kan det ha hendt at jeg også planta en "H.C. Andersen"? Vi får vel se!!


Ingen kommentarer: