15 mai 2007

Livet: Å pusle ute

Man er en slags karrierekvinne på hverdagene nå. I hvertfall er man på jobben i nesten 8 timer hver dag. Man blir sliten både i kroppen og hodet.
Det er fascinerende hvor avslappende det er å holde på å pusle ute. I hagen for eksempel. På lørdag kveld planta og sådde man i kassene sine ute. Jeg kjøpte visst noen "klatrestativ" til slyngplanter i fjor, og i år har jeg kjøpt frø til bønner og laaang blomkarse. Så da er det bare å gå i gang! Sånn i juli ser jeg for meg at det er riktig frodig. Gleder meg!

På søndag dro man til hytta si i Lardal igjen. Denne gang med herværende kjæreste med motorsag. Det trengtes å bli rydda rundt hytta etter at en del trær blei felt i fjor høst.

Vi skred til verket. Ganske hardt arbeid dette, men det føles godt å bruke kroppen. Vi satte alle stokkene opp mot veggen på boden, sånn at de kan tørke i sommer. Så får vi se om de blir til ved på hytta eller her hjemme. Har enda ikke bestemt meg om jeg skal fortsette å leie der i Lardal.
Men før jeg bestemmer meg har jeg tenkt å bruke hytta masse. Skal ha damene i lesegruppa med meg dit i juni, er planen. Og har tenkt å oppholde meg på hytta i helgene framover, for skal jo være seriøs bibliotekar i hele sommer, uten ferie.

Det vil si; man skal jo reise på tur igjen om bare noen dager. På søndag førstkommende skal jeg på tur med det nye eksplorerskipet "Fram" til Island via Shetland og Færøyene. Dette er en tur jeg må ta aleine, uten reisefølge. Knut ønska så veldig å komme til de stedene jeg skal på denne turen. Jeg tar denne turen liksom på vegne av han. Også på vegne av farmor og farfar som heller ikke fikk vært vestover, men som snakka mye om det. Det blir en rar tur, men veldig fin, håper og trur jeg.
Jeg gleder meg!


Posted by PicasaBilde tatt av R.G.

Ingen kommentarer: