14 mars 2007

Mere vår...

Himmel og hav, det går unna...
Snøen har smelta mer og mer for hver dag her nå. Og det blir mildere og mildere. Og man må begynne med allergipillene sine igjen. (Æsjameg) Men det blir bedre og bedre å være menneske med lysere og lengre dager. Fuglene holder lange, fine konserter hele dagen. Jeg har ikke sett vipa enda, men regner med at det ikke er mange dagene om å gjøre nå. Herlig! Eller som min venninne R sa: "Jeg digger at det er vår!"

Man har vært ganske kulturell i det siste også. Forrige uke fikk man med seg Brechts "Tolvskillingsoperaen" i oppsetning av Riksteateret. Det var en fin forestilling! Handlinga er lagt til London og det dreier seg om mennesker på den sosialt laveste rangstigen; tjuver, horer og bedragere. Det er selvsagt en kjærlighetshistorie inni der også. "Tolvskillingsoperaen" er en parodi på operaformen OG det er en satire over samfunnet. Joda, den er fortsatt aktuell! Jeg synes at det var artig å få sett den.
I helga fikk jeg sett forestillingen "Bella Notte" på Christiania Teater i Oslo. Fire tenorer som sang vakre sanger og lagde litt ablegøyer ved siden av. Sangene var fra ulike stilarter; inkludert opera og musikaler, viser og andre sanger. Veldig flott den forestillingen også! Denne forestillingen kommer til Nøtterøy Kulturhus til uka og jeg vil virkelig anbefale folk å gå på den!

I morgen er det siste runde av bokpresentasjonen jeg er med på. Da skal vi til Drammen. De første tre har gått veldig bra. Vi skal ut og spise etterpå i morgen, på en fiskerestaurant i Drammen. Der har de god mat veit jeg, for jeg har vært der før.


Dagene bare stormer avgårde. Jeg får bare henge med... :)

Ingen kommentarer: