04 juli 2006

Tanker i hagen, eller Et dikt til

det sortes vibrasjon
i ditt blod
i ditt blod med den sene times
innsikt og visdom

et rynket blått øye i et klart glass
jeg elsker deg elsker deg
en loddrett linje synker ned i
min avmakt som ikke lenger gir
meg lys
mitt hjerte tullet inn i en
gammel avis

T.Tzara (1917)

____________________________________________________
Fant dette diktet i helt i begynnelsen av boka til H.P. Laberg: Holde hardt og aldri slippe

Boka er spennende. Jeg har akkurat begynt på den. Det er noe han kommer til å avsløre, men jeg vet ikke hva det er. Denne måten å skrive på minner meg om Per Nilssons. Han har skrevet en mengde ungdomsbøker. Svært gode, de jeg har lest av han. For eks. Korpens sång, Anarkai og Hjertets fryd. Løp og lån!!

Nå gjør man seg klar til å besøke Veierland igjen. Min venninne R er katte- og kaninpasser der, og da kan det passe seg å ta en liten tur. Gleder meg!
A

Ingen kommentarer: