27 juli 2006

Oppdatering: Konserter, inkl. festivaler og reiser


STING og Molde


Forrige uke var man på vestlandet igjen; denne gangen gikk ferden til Molde for å få med seg en konsert med Sting. Man har vært på to konserter tidligere med denne artisten; en i 1988 i Drammenshallen og en i 2004 i Oslo Spektrum. Denne gang skulle konserten være ute på Romsdalsmuseet under Moldejazz.

Billettene var kjøpt i februar, og venninne R var bedt med. Man kjørte avgårde fra Tønsberg med bilen sin, kjørte gjennom Oslo midt på dagen (hurra, jeg torde OG klarte det!), stansa i Øyer der venninna er fra og overnatta hos søstra hennes.
Dagen etter kjørte vi videre mot Molde. Blei totalt overvelda av den vakre Raumadalen med den utrulige flotte elva. Det grønneste og klareste vannet jeg noensinne har sett!! Gjennom Åndalsnes med den fantastiske naturen og fram til Horsgard (i Molde kommune), der vi skulle overnatte hos ei venninne av mi venninne. Der blei vi tatt imot med knallgod fiskemiddag og Tiramisu til dessert. Mmmmmm!

Jepp! Damene gjorde seg klar for konsert og kjørte inn til byen. Fant fram i ukjent by OG til åstedet for konserten. I inngangen tok de billettene våre. Det var et hardt slag, for jeg ville så gjerne ha den som minne. Nå er det liksom ingen som kommer til å tru at jeg har vært i Molde på konsert med Sting... Vi fikk ikke lov å ta bilder av han, så jeg tok bare et bilde av alle folka som var der når konserten var over.
Det var trangt av folk og det var lenge og vente på hovedpersonen, men da han kom, var det verdt det! Selvfølgelig var det det!
Ikke mye jazz fra den karen... Konserten i Molde var en del av turneen «Broken Music Tour». Besetningen var klassisk rockeband: 2 gitarer, 1 bass og trommer. Ingen kordamer, ingen blåsere og ingen tangenter. Han dro gjennom mange gamle låter fra tida i Police, noen nyere rockelåter og en del av de veldig kjente balladelåtene. Nå viser det seg at han ikke kjørte fullt så mange gamle låter som jeg innbilte meg – han kjørte en del av de mer rockete låtene som jeg hopper over når jeg hører på Sting-cdene mine! Jeg kjente dem ikke igjen, altså...
Været var nydelig, selskapet var hyggelig og alt var bare helt topp!
Det var sommerturen sin det!

Posted by Picasa

Ingen kommentarer: