16 juni 2006

Man har tenkt litt mer...

Man har sovi på det, som det heter.

Det forundrer meg at fylkesbiblioteksjefen lanserer ideen om en egen bokbussavdeling ved fylkesbiblioteket. Jeg forsto det slik at denne avdelingen bare skal drive med bokbuss, ikke drive utviklingsarbeid som resten av fylkesbiblioteket skal gjøre.

Jeg synes det er trist at signalene fra politikerne om lesestimulering kopla med bokbuss ikke blir tatt hensyn til ved fylkesbiblioteket.
Det vil si at såvidt jeg minnes, sa fylkesbiblioteksjefen noe om at man antakelig skule få et nærmere samarbeid med DKS (Den kulturelle skolesekken). Også bokbussen, som jeg forsto det. HVIS det blir slik, er det veldig bra. Og til det er det bare å si: Dette har de "gamle" ansatte på fylkesbiblioteket jobba for i mange år. Det var noen prosjekter med skolesekkbuss, men den var aldri en del av DKS. Fikk ikke lov til det dengang.

Dagens bokbusstanker.
Ha en fin dag!
A

Ingen kommentarer: