17 august 2009

Om å komme seg videre...

I morgen skal jeg begynne på et nytt studium - Arkiv- og dokumentbehandling. Man kan jo undre seg hvorfor, men jeg sier heller: Hvorfor ikke?
I jakten på en jobb kan man gjøre mye rart, blant annet begynne å studere igjen. Etter å ha fulgt med på stillingsannonser i en tid, har jeg funnet ut at det er ganske mange stillinger ledig innen arkiv. Flere enn innen bibliotek, faktisk.
Dette er et halvtids-studium over to år og jeg er bedre kvalifisert til jobb innen arkiv når jeg er ferdig.
Det blir spennende å studere igjen. Ikke master-nivå denne gangen, heldigvis, men forhåpentligvis et nivå jeg fikser uten å endevende hele hodet mitt for å finne de mest intelligente hjernecellene.

Og jeg skal jobbe på bibben ved siden av. Og passe på pus. Og reise til kjæresten min. Det blir en travel høst...

Ingen kommentarer: