29 september 2007

Livet: På biblioteket og andre steder

Hørt på biblioteket:
"Jeg skal ha en sånn... bok."
Jess, da er du på rett sted, gutten min.

Må innrømme at jeg føler meg ganske gammel når de som spør etter litteraturforslag innen ungdomsbøker kunne vært barna mine.
Og det gjør det ikke bedre at jeg stort sett kan anbefale bøker som er minst 9-10 år gamle. Det var da jeg var barnebibliotekar i Stokke... Tida går ja!

Jeg må også innrømme at jeg er i en slags krise om dagen. Denne dama fyller tross alt snart 40 år. Det gir grunn til ettertanke. Her er ditt liv, liksom. Halvveis i livet, liksom. Hvis jeg er heldig da og holder meg unna de store, slemme sjukdommene.

Det er altfor mange av de jeg kjenner som får kreft. Forferdelig trist. Helt grusomt. Nok en gang er det en bekjent som er ramma. Brystkreft. Får behandling. Jeg krysser fingrene for henne og håper på det beste. Å miste håret er ingenting mot å miste livet, kjære H.

Dagen min skal feires i år. Jeg har invitert en del av mine venner og bekjente til fest i køntri/harry-stil. Det blir hyggelig å se så mange av mine kjære på en gang! Gleder meg veldig til den dagen.

Hurdalsrosa i full blomst!
Bilde tatt av R.H. i sommer

Ingen kommentarer: